Boek review Huidpijn

stempel-logo

Huidpijn

Toen het weer tijd werd om een nieuw boek aan te schaffen rende ik bijna letterlijk naar de boekhandel. Het is altijd weer een feestje om tussen de boeken snuffelen welke je nu eens gaat lezen. Ik zag meerdere kandidaten, maar Saskia Noort won het van de andere schrijvers met Huidpijn. Huidpijn is haar zevende thriller. Ik ben groot fan van haar en had dan ook grote verwachtingen.

Saskia Noort (1967) is schrijfster en columniste. Van haar thrillers werden tot nu toe meer dan 2,5 miljoen exemplaren verkocht. Zewerd bekent met de thriller Terug naar de kust.

Samenvatting

'Huidpijn' is het meest rauwe, pijnlijke en schurende boek van Saskia Noort tot nu toe, een boek dat je niet zomaar weglegt en dat nog dagen nadreunt. Saskia Noort weet opnieuw als geen ander een hedendaags tijdbeeld te vangen, met treffende beschrijvingen van onder andere het BN'erschap, het hebben van een kinderwens en het leven in de schaduw van een verslaafde.

Ieder mens heeft een duistere kant. Zo ook Anne, Nederlands populairste televisiepresentatrice en journaliste. Als ze haar grote liefde en daarmee haar droom dreigt te verliezen, en het verdriet hierover breed wordt uitgemeten in de pers, moet ze alles op alles zetten om niet ook nog door haar vrienden, familie en eigen verstand in de steek gelaten te worden.

Anne is een bekende en populaire televisiepresentatrice die haar relatie met Sam ziet stranden terwijl ze net in het ziekenhuis zijn voor een ivf behandeling. Het blijkt dat ze aan de kant word gezet omdat Sam er van door wil gaan met een van haar stagiair Sammy. Als ze dan ook nog haar programma Rondom Nieuws kwijtraakt gaat het bergafwaarts met Anne en haar perfecte leven. Als bekent BN'er valt het niet mee om je privéleven privé te houden en word ze in de media te kijk gezet. Ze grijpt naar de fles om alle ellende niet te voelen. En dan verdwijnt er een belangrijk persoon van Anne en zet zij alles op alles om uit te zoeken wat er is gebeurt.

Wat vind ik van Huidpijn?

Het begin van het boek leest lekker weg en dat komt voornamelijk door een vlotte schrijfstijl. Ik  heb alleen wel het idee dat ik meer een roman aan het lezen ben dan een thriller. Daar is niks mis mee maar die toch wel langdradig word door de terugkerende drankgebruik. Ik lees een thriller dus ik wil spanning en dat komt er toen ik net over de helft van het boek kwam. Onverwachts krijgt het verhaal een wending die echt nodig was om mijn boek niet weg te hoeven leggen.

Informatie

Titel: Huidpijn
Auteur: Saskia Noort
Aantal pagina's: 283
Uitgever: Ambo/Anthons Amsterdam – 2016
ISBN: 9789026331398
Kopen: Koop bij bol.comOf tweedehands: Klik hier
Beoordeling: (3,5 / 5)

Boek recensie Ski Resort

Ski resort

Ski Resort van Linda Van Rijn

Na haar studie Literatuurwetenschap is Linda van Rijn gaan werken in de reisbranche als reisleidster. Al die tijd bleef zij geïnteresseerd in de literatuur en schreef zij al verhalen waar zij verder niks mee deed. Dit gegeven veranderde nadat het boek cruise van haar grote voorbeeld Suzanne Vermeer uit kwam. Alle boeken van Linda van Rijn hebben in de besteller 60 gestaan. Zij schreef onder andere : Piste Alarm, Winter chalet, Blue Curaçao en Last Minute. Van haar boeken zijn er inmiddels meer dan 600.000 exemplaren verkocht. Ik heb zin om in Ski Resort te beginnen omdat ik verwacht dat ook dit boek weer lekker wegleest.

Achterflap

Nienke Draaijer kan haar geluk niet op als ze een geheel verzorgde wintersportvakantie naar Oostenrijk wint. Ze vindt skiën geweldig, maar doordat ze haar baan is kwijtgeraakt en haar relatie na vier jaar is verbroken – met de gedwongen verkoop van haar huis tot gevolg – zit ze financieel in een dip. Deze gratis vakantie is precies wat ze nodig heeft. Samen met de andere deelnemers van de groepsreis vertrekt ze naar het ski resort Bad Kleinkirchheim.

Het gezelschap van overwegend jongere mensen kan het goed met elkaar vinden en ze vermaken zich prima tijdens het skiën en de après-ski. Nienke geniet niet alleen van de mooie pistes en de gezelligheid van de groep, maar koestert zich ook in de aandacht van de getrouwde Rogier en van Jonathan, de knappe en mysterieuze reisleider, die vanaf de eerste aanblik veel indruk op haar maakt.

Na wederom een heerlijke dag op de pistes bezoekt de groep het thermenbad en heeft een reuzegezellige avond. Maar van die gezelligheid is niets meer over als een medewerkster van de thermen in het bubbelbad het zielloze lichaam van een van de groepsleden aantreft.

Niet alleen miste ze de Eddy die ze kende, met zijn droge humor, lieve opmerkingen en geïnteresseerde houding, het was ook stil als ze “s avonds alleen thuiskwam en koud als ze in bed kroop. Maar de Eddy die ze kende bestond niet meer…”

Samenvatting

Nienke Draaijer maakt een zware periode door doordat zij haar baan verloor , haar vader overleed en er na vier jaar een einde kwam aan haar relatie met Eddy. Door de financiële druk kon zij het zich niet permitteren om op vakantie te gaan. Ze kon dan ook haar geluk niet op toen ze een geheel verzorgde wintersportvakantie won omdat ze had meegedaan aan een Facebook actie waar ze in eerste instantie niet aan mee wilde doen. Giovanna haalde haar toch over om het wel te doen en daarom is het ook niet vreemd dat ook het verhaal van Giovanna word verteld die niet alleen Nienkes schoonzus is maar ook haar beste vriendin. Doordat de meeste karakters van sommige reisgenoten goed werden uitgelicht had ik echt het gevoel dat ik meegenomen werd in het verhaal.

Waren ze in een dorp aangekomen? Ze voelde hoop door haar heen gaan. Misschien liep er wel net iemand buiten. Kon ze dan schreeuwen? Wat als ze niet gehoord werd?

Zoals ik had verwacht is dit gewoon weer een fijne vakantie thriller die makkelijk te lezen is zoals bij alle boeken van Linda van Rijn het geval is. Ski resort heeft wel een paar verrassende plotwendingen die ik niet had verwacht waardoor het meerdere keren heel spannend word.

Titel: Ski resort
Auteur: Linda van Rijn
Blz:  211
Uitgever: Uitgeverij Marmer
ISBN: 9789460682186
Sterren   (4 / 5)
Verschenen 2014
Genre Literaire thriller
Kopen:

afsluiter-2

Esther Verhoef – Lieve Mama

lievemama
lievemama

Lieve mama

Mijn verwachting van het boek  – Lieve mama –  ligt hoog na het lezen van de bestseller de kraamhulp van Esther Verhoef. Kan deze thriller –  Lieve mama – het succes evenaren of zelfs overstijgen?

Flaptekst

Hoe ver ga jij om je gezin te verdedigen?
Verpleegkundige Helen is getrouwd met de succesvol horecaondernemer Werner. Hun drie kinderen zijn dertien, vijftien en zeventien. Hun leven lijkt zorgeloos tot die bewuste avond.

Ralf, achtien jaar, woont nog bij zijn ouders. Zijn leven draait om zijn auto, zijn vrienden en geld verdienen. Totdat hij zich laat meesleuren in een crimineel plan. Een overval op de woning van Helen en Werner.

Een horrorscenario ontvouwt zich op de bewuste avond. Maar daarmee is de nachtmerrie voor Helen nog maar pas begonnen…

” De indringer sperde zijn ogen verder open, zodat rondom zijn irissen oogwit zichtbaar werd – de blik van een waanzinnige”

Samenvatting

Helen die verpleegster is heeft met haar man Werner die een succesvol horeca onderneming heeft drie kinderen van dertien, vijftien en zeventien. Ze lijken het goed voor elkaar te hebben en lijken zo op het oog gelukkig.

Door het verhaal heen lees je  brieven, geschreven door helen, aan haar overleden moeder. Waarom deze brieven steeds terug komen in het verhaal kom je later in het verhaal achter. De achttienjarige Ralf woont nog bij zijn ouders thuis en laat zich meesleuren in een crimineel plan: een overval op de woning van Helen en Werner.

“Ze hadden het er al zo vaak over gehad:snel geld. Een overval. Niet op een winkel of een bedrijf, waar overal camera’s hingen,en vaak achter de toonbank een wapen lag, maar bij mensen thuis”

En wat daarna gebeurt zou je in je stoutste dromen nog niet kunnen bedenken. Maar Esther kan dat wel en daarom vind ik haar boeken zo spannend om te lezen. Want wat voor besluiten kan je als mens nemen als het om je gezin gaat?

Dit boek “lieve mama” heb ik in twee dagen uitgelezen. Het leest heerlijk weg  en het heeft een spannend verhaallijn. Het bleef mij van begin tot eind boeien. Ook al kwam het verhaal wat traag op gang . Lieve mama kan de kraamhulp voor mij niet  overtreffen maar door de hoge spanningsboog en geweldige, onverwachte plot  kan Lieve mama zeker het succes van De Kraamhulp evenaren en daarom geef ik dit boek een verdiende 4,5 ster

Titel : Lieve mama
Auteur : Esther Verhoef
Uitgever : Uitgeverij Prometheus Amsterdam
Blz. : 373
Verschenen : 2015
Genre : Literaire thriller
ISBN: : 9789044628791
Sterren : (4,5 / 5)
Kopen :Koop bij bol.com

Suzanne Vermeer – De Vlucht

blog De vlucht

Suzanne Vermeer is een pseudoniem van Paul Goeken die in 2011 is overleden. Paul Goeken heeft hiervoor eerst vier boeken onder zijn eigen naam geschreven toen hij het boek All-  Inclusive  schreef onder pseudoniem die meteen een bestseller werd. De boeken, oa; Zomertijd, Cruise, Zwarte piste, Het chalet, van Suzanne Vermeer lezen altijd heerlijk weg. Geen moeilijk verhaallijn en heel spannend. Ook van De vlucht verwacht ik dat ik door wil blijven lezen om te weten hoe het verhaal afloopt.

Achterflap

Dagmar Vredeling heeft het prima voor elkaar. Ze werkt met plezier als stewardess en woont al twee jaar samen met haar vriend Ruben. Dat verandert allemaal op slag wanneer ze erachter komt dat Ruben vreemdgaat. En dat verraad is pas het begin. In de daaropvolgende weken verspreidt Ruben allerlei leugens over haar. Vrienden laten haar als een baksteen vallen en haar werkgever ontvangt ernstige klachten van collegas en passagiers.

Dan krijgt Dagmar een schokkend telefoontje uit Mallorca. Haar vriendin Marianne, die daar als reisleidster werkt, is vermoord. Vastberaden om zich niet bij alle tegenslagen in haar leven neer te leggen, neemt Dagmar een besluit. Ze zal de waarheid over de dood van haar vriendin achterhalen en reist af naar het vakantie-eiland. Daar komt ze terecht in een criminele wereld van schone schijn, veel geld en grote belangen

Samenvatting

Dagmar is een stewardess  en denkt een fijne relatie met Ruben te hebben. Maar zodra zij op een dag eerder terug komt van een reis verdenkt zij Ruben ervan vreemd te gaan. Ruben gaat het haar heel lastig maken en als ook haar werkgever haar laat vallen ziet dagmar het niet meer zitten. Dan komt Dagmar Marianne ten Broeke tegen. En vriendin die ze al heel lang niet heb gezien of gesproken. Dagmar lucht haar hart en Marianne  bied Dagmar aan om naar Mallorca te komen waar zij werkt als reisleidster om bij te komen van haar relatiebreuk.

Eenmaal op Mallorca vermoed Dagmar dat er vreemde praktijken aan de gang zijn. Als er dan werkelijk iets ergs gebeurd dan is Dagmar vastbesloten om achter de waarheid te komen en beland zij in een criminele wereld.

ondanks mijn verwondingen beleef ik de details intens. Ervan genieten is wat anders, dat staat mijn geest niet toe. Ik observeer en sluit geen mogelijkheden meer uit. De wonderschone omgeving heeft namelijk heeft namelijk onderdak geboden aan bedrog, hebzucht,….en moord

In dit boek kwam ik moeilijk door de pagina’s heen. Ik vind er nogal zware zinnen in zitten en is het langdradig geschreven. Zinnen zoals deze: “Staalblauw is echter een schutkleur die contrasteert met een substantieel deel van het leven dat het herbergt’  moet ik echt even twee keer lezen. Ik ben een thriller aan het lezen, maar wanneer word het nu spannend? Het verhaal neemt een vreemde wending als Dagmar die in Nederland is een telefoontje krijgt van een vriendin uit Spanje en als je dan de bladzijde omslaat is Dagmar in Spanje en kom je al  na een paar pagina’s er achter hoe dat zit.

Info

Titel : De Vlucht
Auteur : Suzanne Vermeer
Uitgever : A.W. Bruna Uitgevers B.V. Utrecht
Verschenen : 2007
Genre : Literaire thriller
Blz : 252
ISBN : 9789022996089
Sterren : (2 / 5)
Kopen :Koop bij bol.com

Saskia Noort – Debet

debet-1-van-1Debet

Het boek Debet van Saskia Noort is een vervolg van haar boek De eetclub.

Zowel het boek als de film De eetclub vond ik beide zeer goed dus ik had erg veel zin om in Debet te gaan beginnen.

Flaptekst

‘Debet’ is de spannende nieuwe thriller van Saskia Noort. Op een koude winternacht verongelukt Michel Brouwers, tv-producer. Met dit ongeluk komt er een einde aan alles waarin Karen, zijn echtgenote, geloofde. Het perfecte plaatje dat haar leven lijkt, blijkt een gruwelijke leugen wanneer alle spoken uit het verleden zich een voor een aandienen. Tussen het rouwen en het opvoeden van haar twee puberdochters door probeert ze de waarheid boven tafel te krijgen.

Ook keert ze in deze thriller terug naar de plek waar het allemaal begon: Bergen. Het dorp is in de greep van de economische crisis, evenals Karen en de vriendengroep van toen, De eetclub. Onder aanvoering van Simon, haar ex-minnaar, gaat de strijd om macht, geld en genot onverminderd door. In de literaire thriller Debet ontrafelt Karen eindelijk het ware geheim van De eetclub, met gevaar voor eigen leven.

Als Karen haar man verliest komt ze achter de geheimen va haar echtgenoot Michel. Als dan De Eetclub weer opduikt word het weer heel spannend. Valt ze nu toch weer voor Simon?

“ Hij geeft me een zoen op de mond, strijkt met zijn vinger langs mijn wang, draait zich om en verdwijnt in de menigte. ‘ Mam, ik weet het niet hoor, die gast…Wie was dat?

“ Ze wijst op het dashboardkasje. ‘Doe eens open’ zegt ze. Ik open het. Erin ligt een pistool.

Het koude zweet breekt me uit. ‘ die is voor jou’ . Daarmee mag je mijn vader uitschakelen.

Nadat haar man Michel is  overleden is Karen er van overtuigd dat zij goed verzorgd is achtergelaten, maar de notaris vertelt haar dat het niet het geval is. Michel heeft een half jaar ervoor zijn testament tijdelijk laten wijzigen, omdat het zo slecht ging. Als je alles tegenover elkaar afzet, houdt ze een flinke restschuld over. Maar in hun huist treft ze wel een sporttas aan met 900.000 euro.

Wat vindt ik van Debet?

Een thriller zoals ik een thriller verwacht dat hij is van Saskia Noort. Ik heb het boek in één tuig uitgelezen omdat het verhaal een einde heb die ik zeker niet had verwacht. Daarmee vallen wel alle puzzeltjes op zijn plaats zowel in dit boek als in De eetclub.

Informatie

Verschenen2013

Titel: Debet
Auteur: Saskia Noort
Blz:  253
Uitgever: Ambo/Anthos Amsterdam
Isbn: 9789026328824
Sterren   (4 / 5)
Genre Literaire thriller
Kopen: btn_promo_koop_dark_small

Boekreview Engelen in mijn haar

engelenEngelen in mijn haar

Op Koningsdag liep ik in mijn dorp langs de kraampjes en toen zag ik dit boek – Engelen in mijn haar – liggen. Ik ken de auteur niet en de titel van het boek zei mij ook niks. Maar ik noest hem wel kopen en ik ben blij dat ik dat gedaan heb. In één ruk heb ik dit mooie boek uitgelezen. En wat een magisch verhaal is dit. Ik ben er een paar dagen van slag van geweest in een positieve zin. Het bijzondere van dit boek is dat de mevrouw die hem verkocht aan mij eigenlijk het boek niet wilde wegdoen, maar ze wil ook dat andere dit verhaal lezen zo mooi als dat is.

Samenvatting

Ik wist toen nog niet dat ik iets anders zag dan wat andere mensen zagen; pas veel later kreeg ik van hen te horen dat ze engelen heetten

Als baby zag Lorna al licht, glanzende wezens in alle kleuren van de regenboog om haar moeder heenhangen. Ze stond niet alleen in contact met engelen , maar ze zag ook geesten van gestorvenden. Ze werd op haar tweede al bestempeld als “achterlijke” omdat ze toen al in haar eigen wereldje zat.

ik trek het me nog steeds erg aan hoe mensen over mij denken of naar me kijken. Ook al kennen ze me niet, ook al weten ze niet wat ik doe, toch weten ze dat ik in zekere zin anders ben

Wat vindt ik van “Engelen in mijn haar”

Ik vind het een magisch verhaal. Toen ik dit boek – in één ruk – uit had gelezen had ik ook wel heel graag persoonlijk engelen willen leren kennen. Ze haalt veel kracht uit het contact met de engelen wat haar door het leven heeft getrokken. Want er gebeurt heel veel en steeds zijn de engelen het die haar sterk houden. Dit is een verhaal om door te geven en dus een echte aanrader om te lezen. Het gaat je doen nadenken over bepaalde zaken.

Over de Auteur

Lorna Byrne ( 1953) is moeder van 4 kinderen en woont op het platteland van Ierland. Haar debuut “ Engelen in mijn haar” werd een bestseller en heeft wereldwijd een groot lezerspubliek bereikt.

Ook schreef zij “hoog in de hemel”, “ een boodschap van hoop” en “Liefde uit de hemel”

Informatie

Titel:  Engelen in mijn haar.
Auteur:  Lorna Byrne
Aantal blz: 368
Uitgever: 2009- Forum- Amsterdam
Oorspronkelijke titel:  Angels in m Hair
Oorspronkelijke uitgever: Century, Random house,Londen
Vertaling:  Trudy Koelemeijer

Boek review De Eetclub

de-eetclubDe Eetclub

Het boek De eetclub van Saskia Noort heb ik in een kringloopwinkel gekocht voor €1,00. dit omdat ik in een boekwinkel het boek Debat van Saskia Noort heb gekocht en deze is dus een vervolg op het boek De eetclub. En daar begon ik dus mee De eetclub het begin van het boek is heel spannend. Helaas kreeg het verhaal geen wending en blijf het verhaal op één lijn hangen wat i erg langdradig begon te vinden.

Samenvatting

Karen verhuist met haar man en twee kinderen van het drukke Amsterdam naar het rustige dorp Bergen. Via de kinderen leerde Karin Hanneke kennen een eetclub op wilde gaan zetten en werd ook Karin daarvoor uitgenodigd. Het is een hele hechte groep vriendinnen, maar niks lijkt wat het is.

‘”het voelde alsof alles bevroor. De tijd, mijn bloed, mijn hart. Michel begon paniekerig te vragen wat er aan de hand was, waar,waar moesten we naartoe?

Er is brand bij Evert en Babette….”

“ Ik schrok wakker door het aanslaan van Droef, hun bruine Labrador. Even wist ik niet waar ik was toen realiseerde ik me dat ik op de rode bank van Hanneke en Ivo in slaap was gevallen. Hanneke was verdwenen, en Ivo was haar aan het zoeken”

Wat vindt ik van de Eetclub?

Het verhaal begint heel spannend en dan heb je toch wel een verwachting dat ergens in het boek een wending komt ,maar die blijft helaas uit (dat denk je althans) en borduren ze het hele boek verder op wat er eerder in het verhaal is gebeurd. De drang om het boek uit te lezen had ik wel omdat ik heel benieuwd was hoe dit eindigde. En op het einde werd het dus weer spannend en gebeurt er toch wel weer wat wat je niet verwacht.

Informatie

Titel: De eetclub
Auteur: Saskia Noort