Gezonde eetgewoonte

 

Ik ben in 2016 28 kilo afgevallen. Hoe heb ik dat gedaan? En wat komt daarbij kijken?afslank-logo

In de maand December ’16 en eerste week van Januari 2017 heb ik de teugels even laten vieren omdat het gewoon een hele rare tijd is haha. Nee hoor dat is een excuus en echt een eigen beslissing die je maakt. Want gezond eten is ook gewoon lekker. Dat laatste heb ik zelf moeten ondervinden. Een kaasbroodje bij de bakker, chips in de avond, dooreten bij het diner omdat de pasta te lekker is of nog een broodje shoarma maken terwijl je er al twee opheb en eigenlijk al vol zit. Dit was mijn eetgewoonte. Tot de weegschaal heel onaardig begon te doen en ik absoluut niet lekker in mijn vel zat. Tijd om mijn eetgewoonte te veranderen. Geen maagverkleining,en of ander dieet of rare pillen. Nee gewoon zelluf doen met een normaal eetpatroon.

Het enige wat ik uit mijn menu geschrapt heb is frisdrank, koek en snoep.

En de hoeveelheid van wat ik eet. Geen 4 boterhammen, maar twee. Geen volle bord pasta en vele scheppen saus,maar 100 gram pasta en twee lepels saus met een heerlijke groene salade erbij.

Eigenlijk kan je wel stellen dat ik alles nu voor de helft neem. En als je nu een lange tijd bezig bent met een gezond voedingspatroon te volgen dan merk je dat je maag ook kleiner word en dat je soms al vol zit met wat je heb opgeschept.

Wat eet ik zoal?

Ontbijt: Muesli met yoghurt of twee crackers / beschuitjes met kaas.

Tussendoortje: fruit

lunch: twee boterhammen belegd met wat er in huis is.

Tussendoortje: fruit

Diner: wat de pot schaft

Zoals je kan lezen schrijf ik mijn menu niet breed uit. Dat komt omdat ik niet iets speciaals eet of in huis haal. Ik eet wat er in huis is aan beleg op mijn brood en eet voor diner hetzelfde als mijn gezin.

En wat drink ik?

water, thee, melk en koffie.

Vanaf vandaag heb ik mijn gezonde eetpatroon weer opgepakt en word 2017 het jaar dat mijn weegschaal twee in plaats van drie cijfers laat zien!

 

afsluiter-2

Volg mij op social media en like mijn blogs:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *